05
Mar
08

Panggillah

Kurebahkan tubuhku di pelataran
Kurangkul hayal bersama tidurku
Ku sertakan nama-Mu di setiap nafasku

Dalam itu…
Kumohon pada-MU
Panggillah aku saat ini
Biar tenang jiwa ini
Bebas dada ini
Suci fikiran ku

T u h a n…
Aku hamba-MU
Hamba berharaap
Kau panggil lekas
Lekaslah Tuhan…
Lekaslah panggilah hamba-MU ini
Aku tiada ragu untuk menghadap-MU
Tiada getir menerima siksa-MU
Tiada takut dengan balasan-MU

Aku hamba-MU
Hamba yang sejati

Namun…
Dunia ini neraka bagiku
Menghambat aku berjumpa dengan-MU
Panggillah, panggilah, panggilah aku kesisi-MU

Karya : Nolpitos Hendri S.Hum


0 Responses to “Panggillah”



  1. Tinggalkan sebuah Komentar

Tinggalkan Balasan

